Jak przygotować się do złożenia wniosku w programie „Czyste Powietrze”?

Osoby zainteresowane skorzystanie z dotacji w programie „Czyste Powietrze” mogą złożyć wniosek samodzielnie lub w urzędzie gminy, z pomocą pracownika. Przed wizytą w gminie należy zgromadzić dokumenty i informacje niezbędne do złożenia wniosku.

Poniżej prezentujemy spis niezbędnych informacji - listę do wydrukowania można pobrać tutaj:

 

1) Dane ogólne:

a) Dane wnioskodawcy:

Numer PESEL

Numer kontaktowy

Adres e-mail (wraz z hasłem – podczas wizyty konieczne będzie zalogowanie się na swoją skrzynkę e-mail)

b) Dochody wnioskodawcy:

Wartość rocznego dochodu, w tym niepodlegającego opodatkowaniu

Rodzaj PIT na podstawie którego został wykazany dochód.

W przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego – liczba ha przeliczeniowych.

c) Dane małżonka wnioskodawcy – nr PESEL (również w przypadku gdy małżonkowie posiadają rozdzielność majątkową)

2) Dane budynku:

Dokładny adres

Numer księgi wieczystej

Numer działki

Rok wystąpienia o zgodę na budowę / data zgłoszenia budowy

Powierzchnia całkowita budynku / lokalu mieszkalnego

Powierzchnia wykorzystywana na prowadzenie działalności gospodarczej

Liczba miesięcy w roku wykorzystania części budynku na cele prowadzonej działalności gospodarczej

3) Nr rachunku bankowego wnioskodawcy

4) W przypadku osób uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania – odpowiednie zaświadczenie wydane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

5) W przypadku inwestycji już rozpoczętych – data poniesienia pierwszego kosztu (tj. data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego).

6) Dane dotyczące przedsięwzięcia:

a) Jeżeli wymianie podlega źródło ciepła:

rodzaj nowego ogrzewania,

informacja czy konieczne jest wykonanie przyłącza np. do sieci gazowej,

informacja czy niezbędne jest wykonanie dokumentacji projektowej,

w przypadku kotła na pellet – informacja o emisyjności planowanego do zakupu urządzenia (powyżej/poniżej 20 mg/m3),

informacja czy modernizacji podlega instalacja centralnego ogrzewania (w tym kolektory słoneczne) i instalacja do przygotowania ciepłej wody użytkowej,

b) Informacja czy planowane jest zamontowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,

c) Informacja czy planowany jest zakup mikroinstalacji fotowoltaicznej.

d) Jeżeli planowane jest ocieplenie ścian/dachu/stropu – wielkość ocieplanej powierzchni.

e) Jeżeli planowana jest wymiana okien/drzwi – powierzchnia.

f) Informacja czy planowane jest wykonanie:

audytu energetycznego,

dokumentacji projektowej (np. dotyczącej przebudowy konstrukcji dachu pod ocieplenie, modernizacji instalacji wewnętrznej c.o. lub c.w.u., wymiany źródła ciepła, wentylacji mechanicznej)

7) Oświadczenia współwłaścicieli nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia.

8) W przypadku ustawowej wspólności majątkowej – oświadczenie współmałżonka Wnioskodawcy.

 

Uwaga! W celu złożenia wniosku w Urzędzie Gminy Oświęcim konieczne jest wcześniejsze umówienie terminu pod numerem telefonu 33/844-95-76.

Tagi